torstai 15. tammikuuta 2009

Pikkupikkuruiset


Vuoden 2009 ekat valmiit, sukat olen saanut valmiiksi, toiset samanlaiset ovat hiukan kesken. Lanka on Nalle Talvi -väritystä. Resoriosuuden olen neulonut koneella ja terät tikuttelin kolmosen puikoilla. Koko n. 26. Melkein identtisetkin tulivat vaikken mitenkään tähdännyt siihen. Olisinhan voinut neuloa nämä kokonaankin koneella, mutta sitä on hiukka hankala raahata sohvalle ja automatkoille Nauru mukaan! Eli täytyy olla tekeillä näitä pikkuruisiakin juttuja.



Lankakomeron luotsaamaa Kevätpäiväntasaushuivin eka vihjekin valmistui samana iltana kuin vihje ilmestyi. Nyt sitten malttamattomana odottelen seuraavaa. Lanka tai oikeammin väri vaihtui kertaalleen. Mallitilkkua tein sen verran että näkisin neulosta valmiina pintana. Liian jouluisen värin halusin vaihtaa heti keväisemmäksi. Väri kuvassa on liian haalea, oikeasti se on tummempi. Josko seuraavan vihjeen valmistuttua olisi valoakin enemmän, niin toistuisi värikin tarkemmin.



Tämän päivän kuvissa (alla) värit toistuvat paljon paremmin. Valkea lumi sentään antaa valoa lisää! Sain vihdoin kuvattua Secretwoolin huiviklubilangankin.



Hipknitsin käsinvärjättyä jakkia! Pehmeää!! Enpä ole aiemmin jakinvillaa hypistellytkään.


Vihervaarasta puhuin edellisessä jutussani, nyt on siihenkin langat. En voinut vastustaa kun hintakaan ei päätä huimannut, ostospaikkakin taitaa selvitä muovikassin väreistä :)



Punaista on kilo ja violettia 600g. Molemmat värit tyhjensin hyllystä. Violettia voisin etsiä pari kerää jostain lisääkin.


Tästä ei nyt tullutkaan vanhojen koneneuleiden esittelykertaa kuten edellä lupasin. Kiitos teille kommenteistanne, kyllä oli mukava lukea niitä. Kiva, että herätin muistoja! Kaikkia neuleitani en sentään ole säästänyt, mutta nämä lempparit olen halunnut pitää. Joitakin olen antanut pois ja jotkut olen purkanut ja neulonut ja taas purkanut. Koneneuleita olen myynyt pois kirppiksellä useitakin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti