sunnuntai 22. helmikuuta 2009

Sunnuntaita


Viikko on jälleen hurahtanut nopeasti. Keskeneräiset työt ovat painostaneet minua jo pitkään ja tänään olenkin saanut yhden tilaustyön valmiiksi. Tosin tässä aamupäivällä ottamassani kuvassa se on hiukan vielä kesken, kuten näkyy.



Toinen nappilista vielä puuttui tässä vaiheessa. Sen lävellisen teen aina vasta kun lävetön on neulottu ja siten varmistettu sopiva pituus tai siis leveys tällä kertaa. Nappilaatikostani kaivelin sopivankokoisia nappeja suunnittelua varten. Villatakin tilaaja hankkii myöhemmin itse sopivat napit. Ja kuten arvata saattaa tämä on neulottu koneella, kertosilmukkakuviolla. Neulos näyttää hiukan pitsiseltä, muttei ole kuitenkaan niin reikäinen. Otan myöhemmin kuvan valmiista työstä. Kunhan on päivänvaloa jälleen tarjolla ja olen siihen aikaan myös kotosalla.


Toinen esittelyyn tuleva keskeneräinen, sukkapari, on aloitettu joskus viime syksynä. Nämä sukat olen aloittanut kärjestä Magic loop -tekniikalla. Kärjet sain suht heti valmiiksi ja sitten ne jäivät vähän  kuin unohduksiin. Mukamas ei ole ollut sopivaa hetkeä jatkaa. Kunnes männä viikolla olen tarttunut  jälleen näihin puikkoihin. Toisen sukan olen jo neulonut yli nilkan ja tätä... no tämän verran:



Minusta tämä ei näytä yhtään sukalta vaan käärmehän tuosta on ihan selvästi tulossa! Ja punainen kielikin sillä vilahtelee suusta. Aika tuima ilme sillä myös on. En kyllä tuollaista vihaisennäköistä  haluaisi jalkojeni lähelle! Katsotaan kuinka käy...


Lopuksi lankakuva Titityyn klubilangasta. Tämä on korvaava lähetys edelliselle, BFL sock -langalle,  kun se ei ollutkaan konepesun kestävästä materiaalista vaikka valmistaja niin lupasikin.



Fleece Artist Trail Socks


80 % Merino


20 % Nylon


Todella miellyttävän tuntuista sukkalankaa ja ah niin minun värimaailmaani! Näitä klubilankoja en aio kyllä koneella neuloa vaan ihan sormituntumalla.


Mukavaa lomaviikkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti