sunnuntai 10. heinäkuuta 2011

Heinäkuun mietteitä


Kesäinen lomakuukausi (ei miulla) on menossa jo pitkän matkaa. Töissä olen ollut niin tiiviisti, että käsityörintamalla on ollut pakosti kovin hiljaista. Mansikkasatoa on säilötty mukavasti: sekä määrällisesti että käsittelyn puoleen. Olen kotiin tultuani vain siirtänyt valmiiksi peratut marjat rasioissaan pakastimeen. Kiitos kuuluu kotiväelle.


Seuraava koetus onkin rippijuhlien järjestelyt. Mitään en ole vielä ehtinyt valmistella, mutta leipomisapua on minulle luvassa. Tämä sunnuntai taitaa kulua osin suunnittelun merkeissä. Ja viikkolepokin on paikallaan 6 työpäivän päätteeksi. On niin ihanaa nautiskella kiireetöntä aamukahvia takapihan terassilla. Taidan minä hiukan neuloakin, samallahan voin suunnitella juhlien järjestelyä.


Muutakin suunnittelua olen tässä kesän aikana tehnyt, lankavaraston suhteen. Olen jo mieheni kanssa kanniskellut lankalaatikoita kotoani uuteen osoitteeseen.(Jotta juhlavieraat mahtuvat meille sisään!) Kyläkahvilan lankavarastokin tulee siirtymään samaan paikkaan heinäkuun loppupuolella. Uuteen osoitteeseen aion tuoda myös ainakin yhden neulekoneen. Tästä voikin päätellä että siellä neulotaan jatkossa, minä siis lähden aamuisin töihin neulomaan! Joutsenon neulekahvilakin siirtyy sinne. Eli käsitöiden tekijöille löytyy täällä Joutsenossa jatkossakin kokoontumispaikka.


Tarkempaa aikataulua omalta osaltani ilmoitan myöhemmin, kunhan ehdin keskittyä tähän paremmin. Vakineulekahvilan aikatauluhan toimii entiseen tapaan (näin ainakin kevään viimeisessä tapaamisessa oli puhe). Minä lupailin nimittäin mahdollisuudesta kokoontua useamminkin kuin kerran kuussa. Tästä kaikesta laitan tietysti lisätietoa tännekin. Uuden osoitteenkin tietysti ;) kunhan saan vähän järjesteltyä asioita, lankoja jne.



Skannasin tosi vanhan kuvan (ystävältä saatu), ehkä 1999 tai 2000 talvella otettu. Tässä näkyy tuota "revinnäis"neuletta, pipoa ja puseroa... Hmm ja oli miulla aika pitkät hiuksetkin silloin!


Kaunis kiitos teille kommenteistanne! Aina yhtä mukavaa huomata, että täällä käy kesähelteilläkin joku kurkkimassa! :)


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti